شناسايي 33 بقعه پيامبر در ايران
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شناسايي 33 بقعه پيامبر در ايران
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 61
نویسنده : مولوی
نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه از شناسايي 33 بقعه پيامبر در کشور خبر داد.

به گزارش مهر در قم، حجت الاسلام علي محمدي غروب سه‌شنبه در ديدار با آيت الله سبحاني، تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور را 8 هزار عنوان کرد و با بيان اينکه 33 قبر پيامبر در ايران شناسايي شده است و اظهار داشت: بقعه بيش از دو هزار امامزاده در سراسر کشور با مبلغي بالغ بر 70 ميليارد تومان از کمک‌هاي مردمي و دولتي در حال مرمت و بازسازي است.

وي در ادامه افزود: غير از سه امامزاده معروف که در قم، شهر ري و شيراز مدفون‌اند، بيش از 35 ميليون نفر از مردم، امامزادگان سراسر کشور را زيارت کرده‌اند.

محمدي در ادامه با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه کشور اظهار داشت: برگزاري مراسم مذهبي در مناسبت‌هاي مختلف از جمله فعاليت‌هاي سازمان بوده است که در اين راستا سوگواره ياس نبي در فاطميه دوم امسال در امامزادگاني که ظرفيت و قابليت برگزاري چنين مراسمي را داشتند برگزار شد که بنا بر آمار تعداد 2 ميليون نفر از مردم در اين مراسم‌ها شرکت کردند.

وي با اشاره به دو مأموريت اساسي سازمان يعني اداره موقوفات و بقاع متبرکه گفت: 125 هزار موقوفه در سطح کشور وجود دارد که 110 هزار موقوفه از سوي سازمان اوقاف اداره مي‌شود.

محمدي با بيان اينکه در محرم سال جاري مبلغ 5 ميليارد تومان از محل در آمد موقوفات براي برگزاري مراسم‌ عزاداري سيد الشهداء(ع) هزينه شد افزود: در اين ايام نيز تعداد 5 هزار مبلغ ديني از سوي اوقاف به نقاط محروم کشور براي امر تبليغ اعزام شدند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با تأکيد بر اينکه خدمات وقف بايد براي عموم مردم روشن شود خاطرنشان کرد: اين سازمان در برنامه‌هاي ديگري نيز شرکت داشته است که مي‌توان به اختصاص 16ميليارد تومان کمک به مؤسسات فرهنگي و ديني، 3 ميليارد و 400 ميليون تومان در خصوص کمک به محرومين، يک ميليارد و 100ميليون تومان به منظور کمک به ايتام و خانواده‌هاي بي‌سرپرست، 700 ميليون تومان جهت مرمت و احداث حوزه‌هاي علميه در سراسر کشور، يک ميليارد و 400 ميليون تومان براي کمک به بيماران و معالجه آن‌ها اشاره کرد.

وي با اشاره به اينکه در وقف بايد به نيت واقفان عمل شود عنوان کرد: اقداماتي به منظور احياء حق و حقوق موقوفات در سال جاري صورت خواهد گرفت که يکي از آن‌ها به روز کردن مال الاجاره املاک وقفي مي‌باشد که بايد به نرخ روز و عادلانه باشد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: